Web Madenciliği Nedir?
Web madenciliği, çevrimiçi kaynaklardan toplanan verilere
uygulanan bir bilgi toplama şeklidir. İnternet'teki kaynaklardan elde edilen
veri toplama, kullanıcıların çevrimiçi ortamda önemli iş kararları vermek için
analiz için büyük miktarda bilgi çiftçi destek kredisitoplamasını sağlar.
Örneğin, bir araştırmacı web içeriğinde belirli anahtar kelimelerin
kullanımıyla ilgili bilgi toplamak için web madenciliği kullanabilir.
Alternatif olarak, perakendeciler ve diğer pazarlama profesyonelleri , web
trafiğindeki eğilimleri, site ziyaretçilerinin alıcılara dönüşümünü ve diğer
web kullanımlarını tespit etmek için çevrimiçi veri madenciliğini kullanır.
Veri toplama, tasnif etme ve analiz etme açısından, web
madenciliği geleneksel veri madenciliği faaliyetlerini taklit ediyor.
Karşılaştırmalı olarak, web madenciliği faaliyetleri , genellikle geleneksel
veri madenciliğinde olduğu gibi, çevrimdışı bilgisayar veritabanları, müşteri
kayıtları veya basılı kopya muhasebe verileri gibi büyük bir bilgi kaynağı
olmaktan ziyade web tabanlı bilgilere odaklanmaktadır . Çevrimiçi kaynaklardan
sadece veri toplamaya odaklanmak, çevrimiçi pazarlama stratejileri, web sitesi
yapı kararları ve benzer elektronik ticaretle ilgili karar alma için ihtiyaç
duyulan hedeflenmiş analizleri sağlar. Web madenciliği yoluyla veri toplanması
, dünyanın dört bir yanından gelen web sitelerinin araştırmacılar ve bilgi
toplayıcılarına sunulduğundan, geniş bir uluslararası demografinin ek faydasını
da sağlar .
Profesyonel olarak, web madenciliği üç özel kategoriye
ayrılmıştır: web yapısı madenciliği , kullanım madenciliği ve web içeriği
madenciliği. Her alan, belirli bir web sitesinin yapısı ve köprüler, ziyaretçi
kullanımı ile ilgili sunucu günlük bilgileri ve çevrimiçi olarak mevcut belirli
içerik gibi belirli bilgilere odaklanır. Web analitik yazılım paketleri ve
hizmetleri web kullanımının en iyi örneğidir ve web yöneticilerine ziyaretçi
trafiği, kullanılan arama sonuçları, tıklanan bağlantılar ve belirli sayfalarla
etkileşim için harcanan zaman hakkında bilgi sağlar. Yapı madenciliği, diğer
yandan, köprüler, veritabanları ve sorgu işlevleri dahil olmak üzere belirli
bir web sitesinin iç yapısı hakkında ayrıntılı bilgi sağlar.
Pazarlama uzmanına, web madenciliği, pazarlama
faaliyetlerine göre zengin kullanım olanakları sunar. Site ziyaretçilerinin
belirli bir web sitesini nasıl kullandıklarını, rakiplerin rakip bir siteyi
nasıl oluşturduklarını ve hangi içeriğin çevrimiçi ortamda bulunduğunu bilmek
değerli bilgilerdir. Bu tür bilgiler, karar vericilerin daha önceden
kanıtlanmış tekniklere ve kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mibelgelendirilmiş bilgilere dayanan bir pazarlama stratejisi
oluşturmasına yardımcı olur.
Kolejler ve üniversiteler ayrıca, öğrenci makalelerinin
benzersiz olduğunu ve intihal olmadığını doğrulayan bir yazılımla web
madenciliğini kullanırlar. Web içerik madenciliği prensiplerini kullanarak, bu
tür derecelendirme yardımcıları, İnternet'in içeriğine benzer içerik için arama
yapar. Eğitmenler, bir öğrenci dokümanı metnini yükler ve daha sonra interneti
benzer ifadeler veya kopyalanmış metinler için interneti kontrol etmek için
intihal yazılımına talimat verir. Sonuçlar genellikle eşleşen metnin yüzdesi
olarak ifade edilir. Benzer sonuçlara yönelik bağlantılar, eğitmenlere,
eşleşmelerin gerçekten intihal olup olmadığına karar vermek için siteleri
ziyaret edebilmeleri için verilmiştir.
Yorumlar
Yorum Gönder