Web Madenciliği Nedir?



Web madenciliği, çevrimiçi kaynaklardan toplanan verilere uygulanan bir bilgi toplama şeklidir. İnternet'teki kaynaklardan elde edilen veri toplama, kullanıcıların çevrimiçi ortamda önemli iş kararları vermek için analiz için büyük miktarda bilgi çiftçi destek kredisitoplamasını sağlar. Örneğin, bir araştırmacı web içeriğinde belirli anahtar kelimelerin kullanımıyla ilgili bilgi toplamak için web madenciliği kullanabilir. Alternatif olarak, perakendeciler ve diğer pazarlama profesyonelleri , web trafiğindeki eğilimleri, site ziyaretçilerinin alıcılara dönüşümünü ve diğer web kullanımlarını tespit etmek için çevrimiçi veri madenciliğini kullanır.
Veri toplama, tasnif etme ve analiz etme açısından, web madenciliği geleneksel veri madenciliği faaliyetlerini taklit ediyor. Karşılaştırmalı olarak, web madenciliği faaliyetleri , genellikle geleneksel veri madenciliğinde olduğu gibi, çevrimdışı bilgisayar veritabanları, müşteri kayıtları veya basılı kopya muhasebe verileri gibi büyük bir bilgi kaynağı olmaktan ziyade web tabanlı bilgilere odaklanmaktadır . Çevrimiçi kaynaklardan sadece veri toplamaya odaklanmak, çevrimiçi pazarlama stratejileri, web sitesi yapı kararları ve benzer elektronik ticaretle ilgili karar alma için ihtiyaç duyulan hedeflenmiş analizleri sağlar. Web madenciliği yoluyla veri toplanması , dünyanın dört bir yanından gelen web sitelerinin araştırmacılar ve bilgi toplayıcılarına sunulduğundan, geniş bir uluslararası demografinin ek faydasını da sağlar .
Profesyonel olarak, web madenciliği üç özel kategoriye ayrılmıştır: web yapısı madenciliği , kullanım madenciliği ve web içeriği madenciliği. Her alan, belirli bir web sitesinin yapısı ve köprüler, ziyaretçi kullanımı ile ilgili sunucu günlük bilgileri ve çevrimiçi olarak mevcut belirli içerik gibi belirli bilgilere odaklanır. Web analitik yazılım paketleri ve hizmetleri web kullanımının en iyi örneğidir ve web yöneticilerine ziyaretçi trafiği, kullanılan arama sonuçları, tıklanan bağlantılar ve belirli sayfalarla etkileşim için harcanan zaman hakkında bilgi sağlar. Yapı madenciliği, diğer yandan, köprüler, veritabanları ve sorgu işlevleri dahil olmak üzere belirli bir web sitesinin iç yapısı hakkında ayrıntılı bilgi sağlar.
Pazarlama uzmanına, web madenciliği, pazarlama faaliyetlerine göre zengin kullanım olanakları sunar. Site ziyaretçilerinin belirli bir web sitesini nasıl kullandıklarını, rakiplerin rakip bir siteyi nasıl oluşturduklarını ve hangi içeriğin çevrimiçi ortamda bulunduğunu bilmek değerli bilgilerdir. Bu tür bilgiler, karar vericilerin daha önceden kanıtlanmış tekniklere ve kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mibelgelendirilmiş bilgilere dayanan bir pazarlama stratejisi oluşturmasına yardımcı olur.
Kolejler ve üniversiteler ayrıca, öğrenci makalelerinin benzersiz olduğunu ve intihal olmadığını doğrulayan bir yazılımla web madenciliğini kullanırlar. Web içerik madenciliği prensiplerini kullanarak, bu tür derecelendirme yardımcıları, İnternet'in içeriğine benzer içerik için arama yapar. Eğitmenler, bir öğrenci dokümanı metnini yükler ve daha sonra interneti benzer ifadeler veya kopyalanmış metinler için interneti kontrol etmek için intihal yazılımına talimat verir. Sonuçlar genellikle eşleşen metnin yüzdesi olarak ifade edilir. Benzer sonuçlara yönelik bağlantılar, eğitmenlere, eşleşmelerin gerçekten intihal olup olmadığına karar vermek için siteleri ziyaret edebilmeleri için verilmiştir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İletişim Kutusu nedir?

Alan analizi nedir?

Ana Dizin nedir?