Bir Reklam Sunucusu Nedir?
Bir reklam sunucusu, web sitelerine çevrimiçi reklamları
depolamak ve dağıtmak için kullanılan bir sunucu türüdür. Sunucu, yerel bir
sunucu durumunda, kosgeb sıfır faizli kreditek bir
şirketin web siteleri için materyal depolayabilir ya da uzak bir sunucuda
Internet'i kapsayan çeşitli istemcilere reklam sunmak için kullanılabilir.
Reklam sunucularının ayrıca, kullanıcı verilerini toplama ve depolama,
tıklamaları izleme ve diğer etkinlikleri saklama kapasitesi gibi başka
özellikleri de vardır. Sayısız şirket, reklam yayınlamakla ilgilenen sitelere
uzaktan reklam sunucusu özellikleri sunar ve kendi reklamlarını kontrol etmek
isteyen şirketler için yerel sunucular tasarlar.
Reklam sunucusu yalnızca reklamcılık konularına ayrılmıştır.
Reklamları, banner reklamlar ve geçiş reklamları dahil olmak üzere farklı
uygulamalar için çeşitli boyutlarda ve stillerle depolar. Reklam sunucusu,
animasyonlu reklamlar ile birlikte video ve ses reklamları da depolayabilir.
Birisi sunucuya bağlı bir web sitesine gittiğinde, bir talep gönderilir ve bir
reklam iade edilir. Bu stilin dinamik reklamı, farklı reklamverenlere daha
fazla maruz kalmaya olanak tanıdığı için, kullanıcılar siteyi gezinirken
reklamlar değişir.
Bir reklam sunucusu, reklamları belirli kullanıcılara göre
düzenleyebilir. Bir web sitesindeki veya web sitesi ailesindeki
yönlendirmeleri, alışkanlıkları, bir sayfadaki içeriği ve en alakalı olacağını
düşündüğü reklamları yayınlamayı takip edebilir. Örneğin, bir gazetenin web
sitesinin yemek pişirme bölümünde çok fazla zaman geçiren biri, marketler,
mutfak tedarikçileri vb. Için reklam alabilir. Reklam sunucuları,
kullanıcıların tek tek sayfalarda ne kadar kaldıklarının yanı sıra bir web
sitesinin tamamını tıklayan ve izleyenler hakkında da veri toplar.
Reklam sunucusu ne kadar akıllı olursa, o kadar pahalı olur
ki, bunu sürdürmek için daha fazla iş gerektiğinden. Reklam yayınlamakla
ilgilenen pek çok site, reklamları şirket içinde oluşturmak ve sunmak için
gerekli destek düzeyine sahip değildir ve bir reklam ağına katılmayı tercih
eder. Ağ, reklamları yayınlamak için genellikle bir derece kontrol sunarak işkur hibe desteğireklamları
kullanıcılara uygun olmayan reklamlar yayınlayabilmesi için bir reklam sunucusu
kullanır. Reklam yerleşimi karşılığında, tıklama başına veya başka bir temelde
küçük bir ücret sunar. Genellikle, web sitesi ne kadar büyük olursa, insanlar
yoğun bir şekilde trafiğe eklenmiş sitelerde reklam yerleşimi için bir prim
ödeyeceklerinden, reklamverenlerin tazminatı o kadar iyi olur.
Reklam dağıtımında reklamların sorunsuz ve güvenilir
olmasını sağlamak için fazlalık yaygındır. Sunucuları, güncel ve işlevsel
tutmak için sürekli olarak yeni reklam ve algoritmalarla güncellenir.
Yorumlar
Yorum Gönder