3D Animasyon Yapmanın En İyi Önerileri Nelerdir?
3D animasyon oluştururken , başlamadan önce dikkate alınması
gereken birkaç faktör vardır. Birincisi, bir 3B animasyon nedeniyle dosyaları
oluşturmak, oluşturmak ve saklamak için yeterli disk alanı bulunduğundan emin
olmaktır.büyük kredi kartı başvurusu World miktarda alan gerektirebilir. İkincisi,
animasyon, modelleme ve renderleme yazılımının nasıl çalıştığını ve görüntü
editörleri gibi harici uygulamalarla nasıl senkronize edildiğini anlamak ve
anlamak çok önemlidir. Küpler veya zıplayan küreler gibi şekilsel ilkel
öğelerin kolayca canlandırılması kolay görünebilir, ancak insan karakterleri
gibi daha karmaşık kafes nesneleri için kaplama, arma ve anahtar kareleme
konseptlerini anlamak önemlidir. Zaman, hedef ekranın ne olacağına karar
vererek kaydedilebilir, çünkü bu, oluşturma için en boy oranının, gerekli olan
saniye başına kare sayısının ve bazı durumlarda son ürün için kullanılması
gereken dosya formatının belirlenmesine yardımcı olacaktır.
Bir 3D animasyon programının veya paketinin nasıl ve neden
işe yaradığını anlamak iyi bir animasyon oluşturmak için çok önemlidir.
Tamamlanmamış bir anlayışla, inanılmaz kullanışlı özellikler, yok edici dokular
gibi kullanılmayan veya öngörülemeyen sonuçlara gidebilir, açıklama yapmadan
gerçekleşebilir. Bir animasyon programının diğer uygulamalar (örneğin,
modelleyiciler, video kodlayıcılar ve oluşturucular gibi) ile nasıl etkileşimde
bulunduğunu bilmek de önemlidir; çünkü bu, diğer programlara taşınamayacak
özelliklerin kullanımını kısıtlamak anlamına gelebilir.
Herhangi bir 3D animasyon yazılımı ile çalışırken, anahtar
karelerin program içerisinde nasıl çalıştığını anlamak önemlidir, çünkü bunlar
çoğu animasyonun temeli. Anahtar karelerin ötesinde, çalışmak için hayati önem
taşıyan bir şey, bir ağın düzgün bir şekilde nasıl inşa edileceğidir, böylece ağın,
istenmeyen bir şekilde deforme olmadan bir iskelet ile donatıldığı zaman
manevra edilebilir. Bu genellikle modelde mümkün olduğu kadar az sayıda
poligonun kullanılmasını veya deneme ve yanılma yoluyla her bir tepe noktasının
doğru bir şekilde ağırlıklandırılmasını gerektirir. Aynı kavram, modele
uygulanacak veya tenli olacak dokuların oluşturulması için de geçerlidir.
3B animasyon hareketli karakterler kullanıyorsa, organik
görünme konusunda bazı hilelerin anlaşılması yardımcı olabilir. Genel olarak
organik hareket yayları takip eder; neredeyse hiç düz bir çizgi izler. Bir
modelin tek bir parçasının hareketi, bir tarafa dönen bir insan kafasında
olduğu gibi, omuzun ve gövdenin işlemde hafif hareket etmesine neden olarak,
modelin diğer bölümlerinden bazı küçük hareketleri tetiklemelidir. Ayrıca,
belirli bir iskelet için hareket kütüphanesi oluşturulmasına yardımcı olabilir,
böylece sadece küçük bir farkın ne olabileceğine yönelik olarak tüm dizinin
yeniden yapılandırılmasına gerek kalmadan düzeltilebilir veya yeniden
kullanılabilirler.
Bir 3D animasyon yaparken, profesyonel animasyonların
çoğunun animatör takımları tarafından yaratıldığını ve her küçük görevin bu
alanda yetenekli bir kişi tarafından ele alındığını anlamak önemlidir. Kısa bir
animasyonda, tek bir karakterde cepten kredi kartı başvurusu her biri, karakter, hareket, anahtar kareleme,
dokular ve kafes modelleme gibi farklı bir görevi yerine getiren, bu karakter
üzerinde çalışan en fazla 10 kişi olabilir. Kısa bir 3D animasyon bile
oluşturmak uzun zaman alabilir, bu yüzden sabır çok önemlidir.
Gerçek 3B animasyon tamamlandıktan sonra, genellikle
çerçeveye göre bazı özelliklerin karesine işlenmesi ve daha sonra
görüntülenebilir bir medya formatına sıkıştırılması gerekir. Yalnızca bir
dakika süren bir animasyon, 1.800 ayrı çerçevenin oluşturulmasını
gerektirebilir. Oluşturmanın kalitesine bağlı olarak, her bir karenin
oluşturulması için bir saat veya daha uzun sürebilir; bu, yüksek kaliteli,
karmaşık bir dakika uzunluğundaki animasyonun oluşturulması için 75 gün
gerektirebilir. Beklenmedik render sürelerinden kaçınmak için, bir çerçeve için
renderleme hızı izlenmeli ve eğer gerekliyse, sahne çok uzun olursa onu
azaltmak için modifiye edilmelidir.
Yorumlar
Yorum Gönder